Crema de carabassó amb formatge.



Crema de carabassó amb formatge.



Per a la jornada d’avui us convido a preparar un crema fresqueta de carabassó i formatge. A més d’usar verdures de temporada també tindrem una elaboració que tant podem menjar calenta  com freda, cosa aquesta darrera,. que recomano per a aquets dies tant calorosos.
La crema que us proposo avui la vaig cuinar fa pocs dies, amb uns carabassons que va cultivar el meu pare , en Toni Fernández Rodrigues, al seu hortet del Camp de Sa Mar. Com podeu veure a la fotografia , tres carabassons, que  junts pesaven casi 5 kilograms. Tot un goig de verdura!




 També dir-vos que fa poc que he començat una sèrie de video-classes de cuina pel youtube, i si voleu veure “en viu” la recepta que us proposo avui, ho podeu fer en el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=fIJdQwAazws


Crema de carabassó i formatge:
Ingredients per a 10 persones:
2 kilograms de carabassons, 1 ceba, 50 grams d’oli d’oliva, un tassó de llet o nata, sal, pebre bo negre i nou moscada, dos  porros, 4 patates grosses, un poquet de moraduix, 200 grams de formatge i aigua.
Elaboració:
En primer lloc netejam la verdura i les patates  i ho  tallam a dau petitons.  Dins una cassola posam a sofregir  a foc fort  tota la verdura i quant comenci a  agafar color doradet afegim les patates i tot junt ho feim coure, ara a foc fluix , per tal que tot es vagi confitant.  Passat uns minuts afegim el formatge i deixam que aquest es fongui. Afegim l’aigua justa per a cobrir el cuinat i les espècies. Deixam coure a foc lent fins que tot sigui tendre i acabam refinant sa crema amb sa nata o sa llet.
Ara ja li podem donar turmix, passar per un colador  xino , rectificar de sabor si fa falta i ja la podem servir.  Aquesta crema tant la podem servir freda com calenta.


El carabassó:

El carbassó, està compost d'un 95% d'aigua. Aquest vegetal  te molt poc contingut calòric, per aquest motiu és altament beneficiós  per a l'organisme.  100 grams  de carbassó només aporten 15 grams  de calories, però en canvi conté una molt bona quantitat de  fòsfor, el potassi, el magnesi i el calci.

Per poder obtenir tots els seus beneficis, el carbassó ha de ser cuinat al vapor ( com totes les verdures) ; malgrat no és molt habitual en el nostre “receptari”  cal recordar que també es pot menjar cru.

El carbassó posseeix una bona quantitat de vitamines, i també com moltes fruites i verdures ,  s'ha de tenir en compte que no s'ha de pelar, ja que  la pell te gran part dels nutrients  . La vitamina C, vitamina B3  i un gran contingut  de fibra, fan del carabassó un vegetal imprescindible.  

Curiositats del carabassó:
·         La pectina que aquest vegetal conté el  fa molt suau a l'hora de coure.
·         El carbassó és una verdura ideal per a les persones que volen aprimar, això es deu al contingut abundant de fibra i les seves escasses calories.
·         El carbassó groc es menja cru i és deliciós acompanyat amb una mica de suc de llimona. D'aquesta manera podem obtenir tots els beneficis dietètics.
·         El carbassó s'ha de menjar fresc i és recomanable no guardar-lo més de cinc dies a la nevera, ja que es corre el risc que es perdin tots els seus nutrients
·         Les flors del carabassó també són comestibles. Tradicionalment es mengen farcides o arrebossades.
·         Tumbet, carabassons farcits, carabassons arrebossats, escudella fresca, crema, pizza de carabassons, coca de verdura (carabassó) , canelons de carabassó o truita de carabassons....són infinites les aplicacions d’aquest vegetal. Això si, sempre cuit el seu punt ( uns 10 minuts), no més.
Bona setmana i dins d’aquí a 7 dies.

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog